Neden Göremiyorum..?

17.09.2013 11:25

NEDEN GÖREMİYORUM..?

Asıl körlük; basiret yoksulluğudur. Her ne kadar görme duyusu sağlam olsa dahi o, ibretlere nüfuz edemez, haberleri bilip anlayamaz.

46 — Yeryüzünde dolaşmıyorlar mı ki, orada olanla­rı akledecek kalbleri, işitecek kulakları olsun. Ne var ki yalnız gözler kör olmaz, göğüslerde olan kalbler de kö­relir.

7 — Onlar dünya hayatının yalnız dış yüzünü bilirler. Ve onlar âhiretten ise gafillerdir.

Sana bu durumu iki konu ile anlatmaya çalışacağım ki ikiside farklı açılarda farkındalık verip ikisini birleştirdiğinde dile dökemesende olayı az çok idrak etmeni sağlayacaktır.

İlk hatanı fark etmen için sana vereceğim örneği gözünde canlandırmaya çalış.. Şimdi sen öğlen vakti güneşe rahatça bakıp güneşi detayları ile görebilirmisin..? Hani her gangi bir şeye bakar gibi bakabilirmisin...? Hayır bakamassın.. Oysa güneş sadece kocaman bir ateş topudur.. yaratılmış dizayn edilmiş bir yapıdır.. Sen daha bu gözler ile var edilmiş olan bir güneşe bile bakamıyorsun.. Bu gözler ile bakacağın ve göreceğin oluşumlar sınırlıdır..

Aslında gözler değil göğüslerde olan gözler kör olur der Rabbim..

Şimdi ise diğer kısma gelelim Sınırlar ile yasalar ile düzenlenmiş sisteme.. Bu yazıyı okuduğun araç her ne ise mesela bilgisayar diyelim.. Onun ekranında bir çok yazı şekil ve resim ve videolara göreceksindir oysa o gördüklerin kodlardan, sayılardan belli yasa ve kurallardan oluşur.. Peki bana o kodları gösterebilir yada görebilirmisin..? İşin daha da ilginci bu kodların ışıktan oluşmasıdır ki madde de ışıktan oluşur ve buna foton derler..

Şimdi bilgisayarın içinde olan bir yapı bilgisayarın dışını nasıl görebilir.. Dünyada bir sistemdir.. ALLAH ın tasarladığı yasalar ve sınırlar ile düzenlenmiş bir sistem..

Uzun uzun ince ayrıntıları ile anlatabilirdim ALLAH ın izni ile ve lakin mesele bu işi senin fark etmendir.. O neden ile ben örnekledim sen düşün.. Olur ya belki düşünürsün..

Kamarun (Şaman Simyacı)